husgud

Vissa tror på bibeln, jag tror på 50 nyanser av grått.

Gå ner i vikt.

Kategori: Allmänt

Eftersom jag vred knät ur led för två månader sen är det viktigt att jag rör på mig för att träna upp benet igen, men eftersom det stundtals gör så fruktansvärt ont och svullnar upp ringde jag för en tid sen till vårdcentralen för att få lite råd om hur jag skulle gå till väga. Efter om och men i telefonen frågade tillslut personen hur mycket jag vägde och bedömde efter mitt svar att jag skulle behöva gå ner cirka 12 kilo för att knät skulle "orka" att läka. Wtf tänkte jag. Jag räknade då till att jag skulle behöva väga 60 någonting, vilket låter som lite med tanke på att jag är 183 stolta centimeter över havet. Frågan är bara hur jag ska göra.


Någon som har gå ner i vikt tips?

Kommentarer

  • Moa säger:

    Träningsmässigt är konditionsträning det bästa för viktminskning. Löpning, crosstrainer och snabba promenixer. Kanske inte det bästa för ditt knä dock.



    Matmässigt har jag inte jättestor koll tyvärr. Men hoppas träningstipsen gav något fast dom var rätt simpla haha. Ha jättehög och bra musik i öronen så blir det inte lika jobbigt!

    2010-11-09 | 21:07:50
    Bloggadress: http://moaenermo.blogspot.com
  • Erika - Hästtokig & Viktnedgående Mamma säger:

    Här har du en som kämpar med vikten också :)

    2010-11-09 | 22:56:51
    Bloggadress: http://junigirl.blogg.se/
  • Quihnn säger:

    Lek i snön länge så blir man trött, fast bara om du bär mycket kläder på dig. xD man blir trött haha.



    Annars så skall du väl träna kondition om du vill gå ner i vikt. Men jag tycker inte vikten spelar någon roll om du då inte är överviktig. För om du gör strykeövningar(vilket är väligt bra för kroppen; din kropp blir inte lika sårbar) så får du då mer muskler och muskler väger mer än fett.



    Så tänk mer på hur din kropp blir och ställ dig inte på vågen allt för ofta xD



    Och mai mai du är lång o3o I alla fall om man jämför med mig som är så kort <xD (Är 165 cm...)

    2010-11-09 | 23:01:40
    Bloggadress: http://illustreraren.beldo.se/
  • the fat beatch säger:

    183cm och väga 60kg är ej normalt!

    2010-11-09 | 23:02:58
  • ella säger:

    jag försöker också gå ner i vikt och tro mig, det är svårt! Men bara man har viljan att orka träna och äta rätt. Dock så har jag köpt några hjälpmedel : Slimquick är en 7 dagars kur som rensar kroppen helt,man får gå på toa ett antal gånger men den hjälper faktist, gick ner 1½ kg. Det är bra o rensa kroppen innan man ska börja banta, för då ställer kroppen in sig på det. Jag har också köpt ett pulver som heter Twinfast. Den är riktigt mättande och man ska äta den ca 3 ggr om dagen, jag har nyss börjat med den och känner mig mycket piggare utav den och orkar träna mer. En fördel med den är att den bara innehåller vitaminer. Jag har alltid vart emot bantningpreparat, men känner att jag måste ha hjälp på vägen om jag ska klara detta :p Produkterna är köpta på Bodystore.com.



    2010-11-09 | 23:09:49
    Bloggadress: http://ellaevringer.blogg.se/
  • random^^ säger:

    jag är 192 och väger 68 så du ska nog klara det ;o

    2010-11-09 | 23:13:53
  • Anonym säger:

    det enda du behöver göra är att räkna ut ditt dagliga kaloribehov och sen äta mindre än det

    2010-11-09 | 23:14:08
  • Random säger:

    Om du har svårt för att verkligen bestämma dig för att du ska följa ett visst träningsprogram och äta på ett visst sätt så ta hjälp av en personlig tränare.. och be om hjälp hos dina närmaste, alltid lättare om man har ngn som lyfter upp en ur soffan

    2010-11-09 | 23:18:27

Kommentera inlägget här: