husgud

Vissa tror på bibeln, jag tror på 50 nyanser av grått.

Clueless.

Kategori: Allmänt

Kollade nyss på Uppdrag granskning och känner mig helt snurrig i huvet. Vad är det jag ser? Känns hemsk jobbigt att man inte kommit på ett bra, effektivt och vetenskapligt sätt att få dessa människor att bli av med pedofilin. Nu tror jag att man föds till pedofil, likadant som att jag föddes till det jag är, så att man kan "bota" pedofilin känns konstigt. Däremot borde man kunna dölja de känslor och behov som en pedofil känner när det kommer till barn ded hjälp av mediciner. Om pedofilerna inte vore människor skulle man kunna isolera och slänga ut de ifrån samhället, eventuellt deportera dem till en öde ö så är de borta. MEN, nu är de människor, födda till att ofrivilligt känna saker för barn. Nu låter det säkert som att jag försvara pedofilerna, men det gör jag verkligen inte. Det de gör är vidrigt, och det de är är obehagligt. Känns på nått sätt att det skulle löna sig att sattsa på forskningen, främst för barnens skull och säkerhet och sen för pedofilernas skull så de kan leva normala liv. Situationen som är nu känns ohållbar, man skickar dem på behandlingar som ska väcka empatin hos dem, men sen då, hur effektivt är det? Den som blir lidande är barnet som blivit utsatt och jag mår illa av bara tanken att man kan släppa ut någon som skadat ett barn på det viset och förmodligen skadat denne för livet. Ingen förlorar på att äta lite piller.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Nääää man föds inte till någonting! Men man kan ha egenskaper som förstärker chansen att man blir pedofil. Plus att miljön, uppväxt och umgänge formar dig till den man är. Jiddra inte med Emma, jag läser både psykologi OCH kriminologi just nu vettu ;)

    2011-04-14 | 20:11:57
    Bloggadress: http://trillgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: