husgud

Vissa tror på bibeln, jag tror på 50 nyanser av grått.

En måndag. Flera problem.

Kategori: Allmänt

Hade bokat tvättstugan, som för övrigt innehåller en maskin, ett torkskåp och en tummlare. Prick kl 7, då det var min tur att tvätta hade någon tönt slängt in en äcklig matta i maskinen. Notera att detta hände innan mitt morgon kaffe, vilket resulterar i att jag bler hämdlysten och planerade att möta upp den som var ägaren av den äckliga mattan. Väl efter 58 minuter, prick, gick jag ner och träffade duden in the act of trying to leave the crimescene. Men ikke. Berättade vad jag hade på hjärtat, i en lugn och sammlad ton naturligtvis, och fick förhoppningsvis att ta mer hänsyn till sina välmenande grannar. Därefter när jag skulle ta mig efterlängtade cykeltur till jobbet hoppade kedjan 3 gånger(!). Fuck.





Jag känner mig svensk.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: