husgud

Vissa tror på bibeln, jag tror på 50 nyanser av grått.

Nutidens bovpotential: Google.

Kategori: Allmänt

Jag brukar sitta och nörda framför Googles fantastiska hittepå gojs. Translate, Earth och Maps är to die for! Dock kan jag tycka att det är lite otäckt när jag, som nu ikväll, bara tänkte kolla om man kunde få några vidare detaljer om mina pärons bostäder, och mycket riktigt uppenbarade sig en bild från en lagom solig vårdag, där man som beskådare i princip kan titta in i fönstret hos min mamma. Crazy. Min pappas hus däremot var lite klurigare, tror att det är för att han är man och känner instiktivt att växter som buskar och träd ska hjälpa honom att markera sitt revir. Sagt och gjort, man kan knappt se färgen på stugan. Men fatta läskigt! Varenda gata och hus med tillhörande bilar och familjer finns några knapptryckningar. Varför inte åka till USA online? Har redan klurat ut vägen till Walmart genom att "promenera" runt i Brookings. Tar bort romantiken i det hela. Liksom e-mail. Tänk förr när man fick vänta på posten under en mindre evighet. Gaah.

Kl. 00.10 - Örebro
Kl. 00.13 - Brookings

Kommentarer


Kommentera inlägget här: