husgud

Vissa tror på bibeln, jag tror på 50 nyanser av grått.

Random facts about Brookings, SD.

Kategori: Allmänt

Nu när jag varit här i några dagar känner jag att jag har tillräckligt med erfarenhet att skriva lite om den lillgamla staden Brookings. Jag har hittills träffat några trevliga typer som gett sitt perspektiv av staden Baksträvan.
Väder: För varmt för att kallas för vinter och det har jag hört 50000001 gånger och börjar tröttna på det. Vi fattar, det är varmare än vanligt. Gaah. Get over it. Vanligt vis brukar det vara som en svensk vinter här.
Campus: Dött. Vad finns det att säga? Vi är ungefär 16 utbytesstudenter som har hela campus för oss själva. Finns några i personalen pckså, men de räknas inte. Were´s the party at?
Brookings: Världens mest utspridda stad. Man måste ha bil för att ta sig runt. Under orientationday fick vi världens bästa guide som visade oss downtown och var man kan köpa bra vatten. Än så länge hittar jag typ bara till Walmart, men dom har allt so who cares?
Mat: Jag kommer att bli tjock. Av alla butiker och serviceställen är 85% matrelaterat. Galet mycket matställen.
Människorna: Småstads amerikaner är en kategori för sig själv. Dom är medelfeta och har bondekläder på sig. Fleece verkar vara säsongens modeplagg tillsammans med en skitig keps. Tänk tidigt svenskt 90-tal, kasta sedan lite lera på det. Voilá!
Religion: Allt med Jesus och det är väldigt mycket Jesus. Jesue Jesus Jesus.
Politik: Republikaner i överflöd. Jag kommer inte prata om något som har med politik att göra. Jag vill leva och dom har vapen.
En rolig sak so far: Jag och den andra svenskan Malin är på en instruktion på hur man klär sig när det är vinter. Lol.
En mindre rolig sak: Amerikaner är så skitnödiga när det kommer till ID-kort så trots att mitt är på engelska fattar dom det inte och jag måste skaffa ett amerikanst ID. Jag känner mig omyndig.

Kommentarer

  • robert säger:

    Lycka till med jänkarna! Håll dig undan glass varje dag, kanske varannan är gott nog?"?



    Kram

    2012-01-10 | 11:56:05
  • Jennifer säger:

    Hahaha så sjukt bra skrivet! Skrattade högt och länge :-P keep up the good work!

    2012-01-12 | 15:00:38
    Bloggadress: http://screwthebox.blogg.se/

Kommentera inlägget här: